Der er mange penge at tjene, hvis du er verdensmester i Google annoncering. Google sidder nemlig meget tungt på markedet for søgetrafik, og samtidig køber vi mere og mere ind på nettet.
Denne kombination har gjort Google til et af verdens mest værdifulde firmaer, og enhver netbutik bør have en fornuftig strategi for Google annoncering.
Alt tyder nemlig på, at vi i fremtiden vil handle endnu mere på nettet end i dag. Og alt tyder ligeledes på, at Google vil bevare deres suveræne position på markedet for søgetrafik.
Du kan derfor ikke komme uden om Google, når du skal have lavet en god markedsføring til din virksomhed. Jo før du får sat dette i værk, jo tidligere vil du kunne øge omsætning i virksomheden.
Sådan fungerer annoncering på Google
Når man taler om annoncering på Google, så taler man om den købte søgetrafik. Altså den trafik, som kommer fra betalte annoncer.
Det er de annoncer, som dukker frem ovenover søgeresultaterne, når du søger på specifikke ord. Annoncerne relaterer sig til søgeordene, så de bliver målrettet søgningen.
Søger du f.eks. efter ”sommerhus Rørvig”, så kommer der en masse relaterede annoncer frem. Under disse annoncer er søgeresultaterne, som er baseret på søgemaskineoptimering, som er en helt anden ting end de betalte annoncer.
Virksomhederne betaler Google for at blive vist i annoncerne, og man bestemmer selv hvor meget man vil give for de forskellige søgeord.
Man skal dog ramme det rigtige niveau, da man ellers måske slet ikke får vist ens reklamer. Man kan også risikere at betale alt for meget for nogle søgesætninger, som ikke giver virksomhederne så meget værdi.
Få hjælp til din Google annoncering
Det er en kompliceret størrelse at opsætte denne Google annoncering korrekt, så man får mest mulige ud af firmaet reklamebudget.
Derfor er det en rigtig god ide med noget professionel hjælp, så det bliver gjort rigtigt fra starten. Ellers kan det hurtigt blive dyre lærepenge, og man står tilbage med en masse spildte reklamekroner.
Der er nemlig meget forskel på hvilke søgninger, som konvertere til salg, og hvilke som er mere informationspræget. Det handler om man fanger den målgruppe, som er på vej til at købe noget.
Alt dette kan en specialist hjælpe med, og når det først er sat korrekt op, så krævet det ikke det helt store vedligehold. For de fleste virksomheder er det derfor kun nødvendigt med starthjælp og eventuelt en smule opfølgning senere.