At kunne finde ud af at sælge er en kunst, som mange har mestret over en lang årrække. I disse tider, hvor online handel er vigtigere end nogensinde før, så er det meget vigtigt, at man formår at få besøgende ind i butikken og få dem til at købe noget. Det kan være meget svært, fordi alle andre virksomheder også vil have forbrugernes opmærksomhed.
Sådan får du folk ind i butikken
Når vi her snakker om butikken, så mener vi selvfølgelig din online butik. Mange forbrugere finder din webshop ved at søge på Google eller andre søgemaskiner. Stemmesøgning er også blevet meget populært her på det sidste. Det giver derfor nærmest sig selv, at jo højere oppe du ligger på relevante søgeord, jo flere besøgende får du i din webshop.
Mange anvender den populære SEO teknik, der hedder linkbuilding. Med denne teknik skaber man såkaldte backlinks til sin hjemmeside, og dette burde sende et signal om, at din hjemmeside skal placeres højere end konkurrenternes. Problemet er bare, at man ikke ligefrem kan regne ud, hvor mange links der skal til, og hvor de skal komme fra.
Nogle anvender en tommelfingerregel, der siger, at man skal have flere links end konkurrenterne, og disse links skal helst komme fra relevante hjemmesider, og disse hjemmesider skal også have en vis autoritet. Linkbuilding fra de slags hjemmesider kan dog være meget dyrt, hvorfor mange vælger gør det selv linkbuilding, og du kan også gøre det ved at læse hvordan på https://billiglinkbuilding.dk/goer-det-selv/.
Vigtigheden af mange links
Den populære blogger Brian Dean publicerer hele tiden resultater af hans SEO forsøg, og han har konkluderet, at førstepladsen på Google i gennemsnit har 3,8 gange så mange links som dem, der ligger på 2.-10. Pladsen. Det er virkelig en stor forskel, og det kan være, at der virkelig skal mange links til. Nogle gange er det ligefrem umuligt.